مقاله‌های خبری

به روزرسانی هسته ژانویه 2020 گوگل

به روزرسانی هسته ژانویه 2020 گوگل در حال اجراست.

گوگل تایید کرد که به روزرسانی الگوریتم هسته‌ای با عنوان “به روزرسانی هسته اصلی ژانویه 2020” امروز به بازار عرضه شده است. (14 ژانویه 2020)

به روزرسانی هسته اصلی 2020 بر همه نتایج جستجو در مقیاس جهانی تاثیر خواهد گذاشت. این به روزرسانی از نوعی نیست که مدیران وب‌سایت‌ها بتوانند برای بهبود سایت خود تلاش کنند، مانند چیزی که در “به روزرسانی سرعت” وجود داشت. این به روزرسانی هسته‌ای مانند به روزرسانی‌های قبلی است. وقتی از “به روزرسانی هسته گوگل” صحبت می‌شود می‌توان به این نقل قول گوگل استناد کرد:

“یک روش برای فکر کردن درباره نحوه عملکرد به روزرسانی هسته این است که تصور کنید فهرستی از 100 فیلم برتر در سال 2015 تهیه کرده‌اید. چندسال بعد در سال 2019 این فهرست را بازنگری می‌کنید. طبیعتا فهرست شما تغییر خواهد کرد. برخی از فیلم‌های جدید و خوبی که قبلا وجود نداشته‌اند به فهرست وارد می‌شوند. ممکن است دیگر فیلم‌ها را هم مجددا ارزیابی کنید و ببینید که نسبت به گذشته سزاوار جایگاه بالاتری هستند.”

اجازه دهید این مقایسه را تجزیه و تحلیل کنیم. اگر چندسال پیش فیلم‌های برتر خود را رتبه‌بندی کردید و فیلم X در رتبه اول فهرست شما قرار گرفت. تا به این لحظه این فیلم در جایگاه شماره یک قرار دارد. حال که مجددا فهرست را ارزیابی می‌کنید فیلم X از این جایگاه و رتبه‌بندی سقوط می‌کند، اما به این معنا نیست که این فیلم، فیلم بدی است.

همانطور که گوگل می‌گوید: “این فهرست تغییر می‌کند، فیلم‌های قبلی که در بالای فهرست قرار داشتند، پایین می‌روند ولی این به معنای بد بودن آنها نیست. بلکه فیلم‌های شایسته‌تر به جایگاه بالاتر آمده‌اند.”

با توجه به این نکته، صفحاتی که در پی به روزرسانی هسته گوگل در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرند اشتباه نیستند. فقط درمورد مطالبی که از آخرین به روزرسانی منتشر شده است یا محتواهایی که قبلا نادیده گرفته شده بودند دوباره ارزیابی شده‌اند.

انتظار می‌رود که این تغییرات، تاثیر چشمگیری داشته باشد که ممکن است شامل افت یا افزایش رتبه‌بندی باشد، بنابراین توجه به رتبه‌ در روزها و هفته‌های بعدی بسیار مهم است.

اگر رتبه‌بندی شما افت می‌کند، به محتوای سایت خود توجه کنید و ببینید چگونه می‌توانید راه حل جامع‌تری برای کاربران و جستجوگران اطلاعات در نظر بگیرید.

یادداشت مترجم: گوگل هر ساله چندین بار الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود را تغییر می‌دهد که برخی از این بازنگری‌ها بر هسته اصلی این موتور جستجو تاثیرگذار است. گرچه گوگل هیچگاه جزئیات کامل و ریز نظام رتبه‌بندی خود را منتشر نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد تلاش گوگل برای بهبود محتوای وب‌سایت‌هاست.

 

منبع

مشاهده بیشتر

شهربانو صادقی گورجی

شهربانو صادقی گورجی هستم. کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. قصد دارم تجربیات ۲۰ ساله خودم رو در حوزه مهارت‌های سواد اطلاعاتی و جستجو و بازیابی منابع به دانشجویان و پژوهشگران منتقل کنم. امید است با تجهیز به مهارت‌های دانشی، زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان رقم بزنیم و جامعه دلخواهی را بسازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا