page contents
کتابکده

دسته‌بندی کلی کتاب‌های موجود در سایت آکادمیک لایف

ما در سایت آکادمیک لایف سعی می‌کنیم هر آنچه که دانشجویان، پژوهشگران و تمامی افراد علاقه‌مند به زندگی آکادمیک نیاز دارند معرفی کنیم.

ما در سایت آکادمیک لایف تلاش می‌کنیم تا هر آنچه که دانشجویان، پژوهشگران و تمامی افراد علاقه‌مندان به زندگی آکادمیک نیاز دارند معرفی کنیم.

ازاین‌رو در کتابکده آکادمیک لایف کتاب‌های موردنیاز را در چهار دسته کلی به شرح زیر معرفی می‌کنیم

  • کتاب‌های روش تحقیق و تحلیل به تفکیک رشته‌های مختلف
  • کتاب‌های مربوط به اصول نگارش و ویرایش با هدف نگارش دانشگاهی
  • کتاب‌های مهارت‌های تفکر مورد نیاز برای پژوهشگران تاثیرگذار
  • کتاب‌های روان‌شناختی با هدف توسعه فردی دانشجویان

با کلیک روی هر دسته به فهرست زیرمجموعه و کتاب‌ها دسترسی خواهید داشت.

فهرست کتاب‌های روش تحقیقدر دسته‌بندی کتاب‌های روش تحقیق علاوه بر معرفی کتاب‌های انواع روش‌های پژوهش، کتاب‌های موضوعی در این‌باره معرفی می‌کنیم. کتاب‌های روش تحقیق در رشته‌های مختلف جز منابع ارزشمند به شمار می‌آیند که دانشجویان پس از یادگیری اصول کلی روش‌ تحقیق می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند. در کنار همه این‌ها کتاب‌های مربوط به نرم‌افزارهای تحلیل و آمار هم معرفی می‌شوند. پروپوژال‌نویسی، پایان‌نامه و مقاله‌نویسی هم در این دسته قرار می‌گیرند.
دانشجویان برای ارائه کارهای کلاسی و پژوهش پایان‌نامه، مقاله نیازمند  یادگیری مهارت‌های نگارشی و ویرایش هستند. ضمن آنکه پژوهشگران جوان هم نیاز دارند که این دو مهارت کلیدی پژوهشگری را در خود تقویت کنند؛ بنابراین اصول نگارش صحیح و ویرایش ازجمله مهارت‌های کاربردی موردنیاز پژوهشگران و دانشجویان است که تلاش کرده‌ایم در این دسته معرفی کنیم.کتاب‌های اصول نگارش و ویرایش
فهرست کتاب‌های مهارت‌های تفکر 

آنچه باعث می‌شود یک پژوهش خوب و تأثیرگذار را از سایر پژوهش‌های معمولی و سطح متوسط جدا می‌کند کاربست مهارت‌های تفکر خواهد بود. مهارت‌هایی که به حوزه شناختی و اندیشه‌ورزی پژوهشگران مربوط می‌شوند. مهارت‌هایی ازجمله تفکر نقادانه، مهارت پرسشگری، تفکر خلاق، تفکر استدلالی و هر نوع زیرساخت لازم برای اندیشیدن در سطح بالا است که در این دسته‌بندی تلاش کرده‌ایم کتاب‌های بسیار کاربردی را به زبان ساده را معرفی کنیم که در کنار ارائه مباحث تخصصی راحت قابل‌فهم‌ باشند.

فرایند پژوهش شامل مجموعه وظایفی است که پژوهشگران و دانشجویان لازم است برای مدیریت وظایف به این مهارت‌ها مجهز باشند  مهارت‌هایی همچون مدیریت زمان، تصمیم‌گیری، خود برانگیزی، خودتنظیمی، مدیریت هیجان و غیره؛ بنابراین پژوهشگران و دانشجویان با کمک این مهارت‌ها می‌توانند دوران پژوهشی و دانشگاهی پر کیفیت‌تر و کم استرس تری را تجربه کنند. در کتابکده سایت آکادمیک لایف کتاب‌های کاربردی درزمینهٔ روان‌شناسی و توسعه فردی پژوهشگران و دانشجویان معرفی‌شده است.فهرست کتاب‌های روان‌شناسی و توسعه فردی دانشجویان

 

مشاهده بیشتر

شهربانو صادقی گورجی

شهربانو صادقی گورجی هستم. کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. قصد دارم تجربیات ۲۰ ساله خودم رو در حوزه مهارت‌های سواد اطلاعاتی و جستجو و بازیابی منابع به دانشجویان و پژوهشگران منتقل کنم. امید است با تجهیز به مهارت‌های دانشی، زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان رقم بزنیم و جامعه دلخواهی را بسازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا