انتظار میرود دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان دکترا مهارتهای کاربردی داشته باشند.
بنابراین میتوانند با استفاده از مهارتها در امور پژوهشی عملکرد قابل قبولی ارائه دهند.
فهرستی که در ادامه ذکر میشود براساس بیانیه مشترک شورای پژوهشی است.
این فهرست از مهارتهای دانشجویان دکترا انگلستان استخراج شده است.
تکنیکها و مهارتهای پژوهش · شناخت مسئله پژوهش · تفکر انتقادی · آگاهی از فعالیتهای جاری در زمینه پژوهش · روششناسی پژوهش · بررسی و مرور نقادانه · مستندسازی و گزارشنویسی |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
محیط پژوهش · درک شرایط و موقعیت پژوهش · آگاهی از الزامات اخلاقی پژوهش · پیروی از پژوهش خوب · آگاهی از قوانین سلامت و ایمنی · درک ارزشمندی و منابع مالی پژوهش · توجیه روشهای پژوهش · درک بهرهبرداری تجاری و علمی |
مدیریت پژوهش · ساماندهی کار و فعالیت · مدیریت اطلاعات · استفاده از منابع اطلاعاتی · استفاده از فناوری اطلاعات |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
بهرهوری شخصی · توانایی یادگیری · خلاقیت و نوآوری · انعطافپذیری و ذهنیت باز · خودآگاهی · اتکا به نفس · خودکفایی |
مهارتهای ارتباطی · نگارش علمی · ارائه غیرعلمی · ارائه علمی · ارتقاء درک عمومی · آموزش، نمایش و مربیگری |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
مهارتهای شبکهای و تیمی · ایجاد روابط و شبکهسازی · کار تیمی · دریافت و ارائه بازخورد |
مدیریت شغلی · ادامه رشد حرفهای · برنامهریزی پیشرفت حرفهای · شناسایی مهارتهای قابل انتقال · ارائه توانمندیهای خود به کارفرمایان |
![]() ![]() |